کسب و کار

چه زمانی، چرا، و چگونه یک کسب و کار استارتاپی را محور کنیم

چه زمانی، چرا، و چگونه یک کسب و کار استارتاپی را محور کنیم

اینستاگرام همیشه آنطور که ما می‌دانیم اینستاگرام نبود – به این معنی که به‌عنوان برنامه‌ای برای اشتراک‌گذاری عکس شروع نشده است. درعوض، پلتفرم اعلام حضور مبتنی بر مکان قبلی تحت یک محور راه اندازی یا همان طور که گاهی اوقات به آن می گویند، محور کسب و کار قرار گرفت.

Startup company stakeholders discussing business pivot process

چندین فاکتور به اینکه آیا یک محور حرکتی مناسب برای استارت‌آپ شما باشد یا خیر، کمک می‌کند. ما بررسی خواهیم کرد که چرا و چگونه کسب و کار خود را محور قرار دهیم تا بتوانید تصمیم مناسب خود را بگیرید.

→ Download Now: Market Research Templates [Free Kit]

محورهای اساسی مانند اینستاگرام مواردی هستند که شما تمایل دارید در مورد آنها بشنوید، اما هر محوری یک تغییر اساسی برای کل شرکت نیست. استارت‌آپ‌ها همیشه نیاز یا منابعی ندارند تا چیزی رادیکال انجام دهند. در بسیاری از موارد، یک شرکت فقط یک مشکل دارد که باید برطرف شود.

محور می تواند هر چیزی باشد، از تغییر نحوه تولید یک محصول گرفته تا تغییر تلاش های بازاریابی برای جذب شخصیت های خریدار جدید. این اصطلاح نسبتاً روان است، اما همیشه مستلزم تغییر در استراتژی کسب و کار استارت‌آپ است که عموماً توسط عواملی فراتر از آن دیکته می‌شود. کنترل کنید.

زمانی که یک استارتاپ را محور کنیم

دانستن اینکه چه زمانی باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید ممکن است مشکل باشد. ما چند دلیل گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم ارزیابی کنید که آیا یکی برای کسب و کار شما مناسب است یا نه.

1. یک قطعه واقعاً برجسته است.

گاهی اوقات، یک ویژگی واحد از محصول، خدمات یا مدل کسب و کار شما به طور قابل توجهی بهتر از سایر ویژگی های اطراف خود عمل می کند. اگر این مورد برای شرکت شما است، امکان چرخش برای حمایت از آن جنبه را به طور انحصاری بررسی کنید. هدف شما این است که تا آنجا که می توانید کارآمد باشید – هوشمندانه تر کار کنید و بهترین بازده ممکن را برای تلاش خود به دست آورید.

کاهش چربی از عملیات کسب و کارتان یکی از بهترین راه‌ها برای ساده‌سازی تولید و در نتیجه استخراج ارزش بیشتر از زمان و سرمایه‌ای است که در شرکت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. اگر می‌توانید یک ویژگی واحد از محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید که مشتریان شما بیشتر از سایرین از آن لذت می‌برند یا از آن بهره می‌برند، به چرخش و ایجاد حول آن فکر کنید.

2. کسب و کار از نظر مالی مقرون به صرفه نیست.

بنیان‌گذاران استارت‌آپ معمولاً در کسب‌وکار خود سهام احساساتی دارند. راه اندازی یک استارتاپ به داشتن یک ایده جدید و انگیزه برای تحقق آن بستگی دارد. این باعث می شود که این پیگیری ذاتا شخصی باشد.

علی‌رغم اینکه ممکن است برای شما شخصاً چه معنایی داشته باشد، یک کسب‌وکار تنها می‌تواند تا جایی پیش برود که سرمایه‌اش اجازه دهد. اگر پول شرکت شما تمام می شود، باید از ایده یا فرآیندهای پشت سر آن صرف نظر کنید و به سمت چیزی که از نظر مالی مقرون به صرفه تر است بروید.

نگاهی صادقانه و عینی به کسب و کار خود بیندازید – بدون تطبیق یا احساسات – و ببینید کجا می‌توانید بهتر عمل کنید. ببینید چه چیزهایی را می‌توانید از دست بدهید، کدام جنبه‌ها از نظر مالی بر شما سنگینی می‌کنند، و با منابعی که در اختیار دارید می‌توانید به کجا بروید. از این اطلاعات برای شناسایی یک نقطه مرجع برای محور خود استفاده کنید.

3. بازار آنطور که شما انتظار داشتید پاسخ نداد.

چشم انداز ارائه محصول یا خدمات شما به بازار هیجان انگیز است. این یک لحظه حقیقت است، اما شما همیشه باید این واقعیت را در نظر بگیرید که ممکن است حقیقت به شما آسیب بزند. شاید مردم با پیام‌های شما متاثر نشوند. شاید، مقیاس مشکلی که محصول یا خدمات شما به آن پرداخته است را بیش از حد برآورد کنید. یا شاید، مخاطبان هدف شما حاضر به پرداخت مبلغی که شما می‌خواهید نباشند.

هر موردی که محصول یا خدمات شما آنطور که فکر می‌کردید با مصرف کنندگان طنین انداز نشود، دلیلی برای چرخش است. به هر طریقی، باید مدل کسب و کار خود را تغییر دهید تا ارزش بهتری را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید.

برای ایجاد علاقه به راه حل خود گام بردارید. این می تواند به معنای کاهش قیمت، تمرکز بر توسعه بیشتر ویژگی های خاص یا تغییر بازار هدف باشد. در نهایت، شما باید کاری کنید که مصرف‌کنندگان کسب‌وکار شما را با دید جدیدی ببینند.

4. شما به طور مداوم از رقبا بهتر عمل می کنید.

قلمرو استارت‌آپ، دنیای سگ‌ها است. شما همیشه در مقابل نوعی رقابت قرار خواهید گرفت. اگر شرکت‌های دیگر کاملاً بر فضای شما تسلط دارند – کسب و کار مورد نیاز خود را شروع می‌کنند یا شما را به جایی که از آن ناراضی هستید محدود می‌کنند – احتمالاً زمان آن فرا رسیده است.

ممکن است صنعت شما شلوغ باشد. ممکن است شرکت های زیادی در آن وجود داشته باشند که بتوانند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. یا، یک شرکت واحد می تواند درک قطعی از مخاطبان هدف شما داشته باشد. در هر دوی این موارد، باید خود را متمایز کنید. این به معنای چرخش است.

در این مورد، محور شما شدید خواهد بود. شما باید شرکت خود و نحوه عملکرد آن را به طور اساسی تغییر دهید. ممکن است مجبور شوید محصول یا خدمات خود را تغییر دهید، پیام های خود را به مخاطبان جدید ارائه دهید یا استراتژی فروش خود را به طور کامل تغییر دهید.

محور کردن برای به چالش کشیدن رقبای خود یک موضوع متفاوت است – متفاوت از رقبای شما و متفاوت از کسب و کار شما همانطور که می دانید.

5. شما فقط چیزی متفاوت می خواهید.

بگویید استارت‌آپ شما مدتی است که فعالیت می‌کند، و شما از مسیری که کسب‌وکارتان در آن است ناراضی هستید. ممکن است دیدگاه و اهداف شما تغییر کرده باشد. ممکن است با رشد کسب و کارتان ارزش های جدیدی ایجاد کرده باشید. شاید یک جایگاه سودآور که می‌توانید به آن متوسل شوید در حال ظهور باشد.

در هر یک از این موارد، نوعی محور یک گزینه قابل اجرا است. اما مراقب باشید – این دلیل خاص برای چرخش، دشوارترین دلیل برای پیمایش است. اگر کسب و کار شما به خوبی پیش می رود، ایجاد یک تغییر اساسی می تواند خطرناک باشد. با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار، این شما هستید که تصمیم می گیرید شرکتتان چگونه فعالیت کند. کاری را که فکر می‌کنید درست است انجام دهید – خواه این موضوع به دیدگاه شما، اخلاق، امور مالی یا هر سه مربوط باشد.

مثال های محوری کسب و کار و راه اندازی موفق

strategy%20business%20startup,%20generally%20dictated%20by%20factors%20beyond%20its%20%20control.%20

%20

%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20to%20Pivot%20a%20Startup

%20

%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%20%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%D8%AA%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%87%20to%20pivot%20%20model%20your%20business%20%20.%20%D9%85%D8%A7%20%20a%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84%20%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%DB%8C%D8%A7%20%D9%86%D9%87%20one%20%20%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%D9%85.%20%20.%20One%20piece%20%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7%20%20%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%20%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D9%88%D8%AF.%20

%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%20%D8%A7%D9%88%D9%82%D8%A7%D8%AA%D8%8C%20a%20single%20feature%20of%20%20%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%8C%20%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3%D8%8C%20or%%2020%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%D8%AF%D9%84%20%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%B8%D9%87%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%%2020%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%%2020%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%%2020%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AA%DA%A9%20%D9%88%D8%AC%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C.%20%D9%87%D8%AF%D9%81%20%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%AA%D8%A7%20be%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20be%20%E2%80%94%20%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%20%20%20%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%20%20%20%20%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%20%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%B1%2020%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%20%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%20%D8%B4%D9%85%D8%A7.

%20

%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%20%20%20%20%20%20%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20one%20%20%20%20%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%20%20%20%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D9%88%D8%A8%D8%AA%D8%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%20%20%20%20%20%20%D9%88%20%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%20%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%B4%D9%85%D8%A7.%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%%2020%20%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%20%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%85%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%20%D9%84%D8%B0%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%20%20pivoting%20%20%20%D9%88%%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF.%2020

2.%20%20Business%20%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%84%D8%AD%D8%A7%D8%B8%20%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%85%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.

%20

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%E2%80%8C%D8%A2%D9%BE%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%A8%20%D8%AF%D8%B1%20%20%20%20%20%20%D8%B4%D8%A7%D9%86%20%20%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85%20%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF.%20%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%20a%20%20%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%20%D9%87%D8%B1%D8%AF%D9%88%20a%20%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%D9%87%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%DA%A9%D9%87%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%%20%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%2020%D8%B0%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C.

%20

%D8%A8%D8%A7%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87%20%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%20%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D9%8B%D8%8C%20a%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20go%20so%20far%20%20%2020%20it.%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%20%20%20%D9%BE%D9%88%D9%84%D8%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D8%A7%20%D9%BE%D8%B1%D8%B4%20%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C%%2020%D8%A7%D8%B2%20%20%20%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%%2020pivot%20to%20something%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7.

%20

%20an%20%20%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%8C%20%20objective%20%20%20%20%20%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%20-%20%20%20%20-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20-%20%20%20%%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20ecom%20%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%E2%80%94%20%D9%88%20%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%20%20%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF.%20%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%DA%86%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AC%D9%86%D8%A8%D9%87%20%20%20%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%20%D8%8C%20%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%%20%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%20%20%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B3%D8%AA%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF.%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20a%20%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9%20pivot%20%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20

3.%20%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%20%20%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%20%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%20%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%20%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF.%20%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%20%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20a%20%20%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87%20%20%20%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%20%D8%AA%D9%88%20%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%20%might%20%20%20%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1.%20%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D9%84%20%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF%20%D8%B4%D8%AF.%20%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D9%82%DB%8C%D8%A7%D8%B3%20%20%20%20%20your%20%20%20Problem%20your%20%20%20%20%D8%A2%D8%AF%D8%B1%D8%B3.%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20%20%D9%87%D8%AF%D9%81%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%20%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%20%20%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20.%20

%D9%87%D8%B1%20%2020%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20a%20o%20%20%20%20%20%20%20%20%20Oother%20%20%20%20%20%20One%2020%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20%20%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%AD%D9%84%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4%20%20%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%8C%20%D8%AA%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87%20%20%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%B9%DB%8C%D9%86%D8%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%2020%D9%88%20%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87%20%D8%8C%20%20%D8%8C%20%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%D8%8C%20%20%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20%20%20%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%%2020%D8%AA%D8%A7%20%20%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86%20%20%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20a%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D9%86%D9%88%D8%B1%20%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AF.

%20

4.%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85%20%20%20%20%20%20%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%20%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF.%20

%20startup%20realm%20is%20a%20dog%20eat%20dog%20world.%20%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%20%20%D8%AA%D8%A7%20%20%20%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%20%competition%20%20%20%20%20%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%20%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D8%A8%D8%B1%20%20%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20-%20%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%20%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D9%88%DB%8C%D8%B1%20%%2020%E2%80%94%20%20%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7%20%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20a%20Pivot.

%20

%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%20%20%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%BA%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.%20%D8%A2%D9%86%D8%AC%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%20be%20too%20%20panies%20%20%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%20a%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D9%81%DB%8C%20%D8%A8%D8%AE%D8%B4%20%20%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1.%%2020%DB%8C%D8%A7%D8%8C%20a%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%20a%20%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C%20%20%20Audi%20%20%20a%2020%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%D8%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%20%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%85%D8%AA%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B2%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF.%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C%20%DA%86%D8%B1%D8%AE%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.

%20

%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%8C%20%%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%2020%20%20%20%20%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF.%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B7%D9%88%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%20%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%D9%88%20%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D8%A2%D9%86%20%20%D8%B9%D9%85%D9%84%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%2020%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%8C%20Cater%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AA%D8%A7%20a%20%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%8C%20%DB%8C%D8%A7%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C%20%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7.%20%20a%20matter%20of%20%D8%B4%D8%AF%D9%86%20%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%E2%80%94%20%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%20%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%88%20%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%20%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20know%20<4p>5%%20%D8%A2%D9%86.%20.%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%D9%85%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C%20%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA.%20

%D8%A8%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AF%20%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20a%20%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%D8%8C%20’re%20y%2020%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%20%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%20%DA%86%D8%B4%D9%85%20%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%20%D9%88%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%20%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%200%DA%A9%D8%B3%D8%A8%20%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%%2020%20%D8%B1%D8%B4%D8%AF%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.%20%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%8C%20a%20%20%20%20%20%20%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%20%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D8%AA%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%20%20%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.

%20

%D8%AF%D8%B1%20%D9%87%D8%B1%20%20%20%20%20%2020%20%20%20pivot%20is%20a%20%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA%20%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87.%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%20%20%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%20-%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AE%D8%A7%D8%B5%20%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF%20%20%20%20%20i%20i%20i%20i%20i%20i%20i%20i%20i%20%20i%20%20i%20%20i%20%20i%20i%20%20i%20i%20%20i%20%20i%20%20i%20%20i%20%20i%20i%20i%20%20%20i%20.%20%20%20%D8%AF%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D9%84%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%D8%8C%20%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%20%20%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A9%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%8C%20a%20%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84%%2020%20%E2%80%8B%E2%80%8B%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20%20%20%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%20%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20%20%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%20%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20-%20%DA%86%D9%87%20%20%20a%20%20%20%20%20%20%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%8C%20%20%20%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%A7%D8%AA%%2020all%20three.

%20

%20Business%20and%20Startup%20Pivot%20Examples

%20

آزمایشگاه‌های Willbur، یک استودیوی استارت آپی مستقر در سانفرانسیسکو، از 150 بنیانگذار نظرسنجی کرد و نشان داد که 55 درصد از آنها گزارش داده اند که باید استارت آپ خود را برای جلوگیری از شکست تغییر دهند. اگرچه کمتر از نیمی از بنیانگذاران مورد بررسی گفتند که در شروع فرآیند محوری خوشبین بودند، اما 75٪ موفقیت را گزارش کردند. بیایید برخی از محورهای موفق کسب و کار را در زیر بررسی کنیم.

1. اینستاگرام

این پلتفرم، همانطور که در حال حاضر وجود دارد، از سرویسی به نام Burbn، یک برنامه اعلام حضور مبتنی بر مکان.

بعد از توجه به محبوبیت قابلیت‌های اشتراک‌گذاری عکس، نسبت به سایر ویژگی‌های آن، رهبری Burbn این کاربرد را تقریباً از هر جنبه دیگری حذف کرد – تمرکز انحصاری بر روی عکس، نظر، و عملکردهای مشابه آن. این تجارت در نهایت تغییر نام داد و به اینستاگرام تبدیل شد: غول اشتراک گذاری عکس که امروز می شناسیم.

چرا کار کرد: اینستاگرام کارهایی را که به خوبی انجام می‌داد و محبوب‌ترین آن‌ها در بین کاربران دوبرابر شد، که یک محور موفقیت‌آمیز را فعال کرد.

2. Feastin

هنگامی که همه‌گیری شیوع پیدا کرد، رستوران‌ها به سرعت مجبور شدند خود را با مدلی که عمدتاً فقط تحویل کالا می‌شد تطبیق دهند. هانا واگنر و سباستین ون دی ریجت، صاحبان رستوران‌های زنجیره‌ای بامبو آسیا در کالیفرنیای شمالی، نه تنها به دنبال کمک به رستوران‌ها برای سرپا ماندن بودند، بلکه یک پلتفرم تحویل ارائه کردند که به آنها استقلال بیشتری می‌داد. با آن، Feastin متولد شد.

Feastin وعده‌های غذایی رستوران، بسته‌های غذا، و مواد غذایی را به مشتریان در سراسر منطقه خلیج تحویل می‌دهد. مشتریان از طریق مشارکت با رستوران ها، کشاورزان و تامین کنندگان می توانند مستقیماً با تامین کنندگان محلی ارتباط برقرار کنند. به‌علاوه، برخلاف سایر خدمات تحویل، Feastin از رستوران‌ها و تأمین‌کنندگان کمیسیون دریافت نمی‌کند، بنابراین رستوران‌ها درآمد بیشتری را حفظ می‌کنند و مشتریان پس‌انداز می‌کنند، زیرا هیچ نشانه‌گذاری قیمتی برای جبران هزینه‌های اضافی وجود ندارد.

چرا کار کرد: واگنر و ون د ریجت توانستند تجربیات خود را به عنوان رستوران داران به کار ببرند و به مدل کسب و کار جدیدی برسند که برای صاحبان رستوران و مشتریان به طور یکسان حل شد.

3. Netflix

در حالی که نتفلیکس با مدل‌های پستی دی‌وی‌دی‌های راحت خود خبر از نابودی فروشگاه‌های ویدئویی مانند Blockbuster داد، آنها نیز نیاز به چرخش و ادامه این کار را پیدا کردند.

پخش جریانی ویدیو و فیلم در حال محبوب‌تر شدن بود و در سال 2007، نتفلیکس برنامه‌ای را ارائه کرد که شامل پخش فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی بود. در حال حاضر پخش جریانی روش غالبی است که مردم از محتوا استفاده می کنند.

Netflix فقط به پخش جریانی اکتفا نکرد. این شرکت همچنین به تولید محتوای خاص خود پرداخته است و سریال اصلی House of Cards نتفلیکس را در سال 2013 راه اندازی کرده است. Orange is the New Black مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد و اکنون غول استریم یک مدل موفق برای سایر پلتفرم‌ها ایجاد کرده است.

تکرار بعدی شرکت چگونه خواهد بود؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

چرا کار کرد: Netflix همیشه روی محصول خود تکرار می‌کند و از فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند تا رقابتی بماند و تجربه تماشای بهتری برای مشتریان فراهم کند.

4. Pinterest

Pinterest به‌عنوان شرکتی به نام Tote شروع به کار کرد، یک برنامه تلفن همراه که هدف آن آسان‌تر کردن خرید از طریق تلفن شما است. سال 2009 بود و خرید از طریق موبایل به اندازه امروز گسترده نبود.

این برنامه از کار افتاد، تا حدی به دلیل اینکه فناوری پرداخت موبایلی همچنان بی‌حجم است، که مانع از ساده‌سازی تجربه خرید از طریق موبایل شد. با این حال، بنیانگذاران بن سیلبرمن، ویکرام باسکاران و پل اسکیرا متوجه شدند که مشتریان Tote در حال ایجاد مجموعه های بزرگی از اقلام “مورد علاقه” هستند که به صورت آنلاین پیدا کرده اند و آنها را با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

در پاسخ، آنها Pinterest را ایجاد کردند، رسانه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد مجموعه‌های عکس هر چیزی را به صورت آنلاین نمایش داده و به اشتراک بگذارند. طبق hootsuite.

چرا کار کرد: در حالی که اولین تکرار این برنامه شکست خورده بود، بنیانگذاران Pinterest توانستند آنچه را که کار می‌کرد، انتخاب کنند و محصول خود را برای استفاده از ویژگی مورد علاقه کاربران خود قرار دهند.

5. Slack

شاید باورش سخت باشد که برنامه چت محبوب، Slack، به عنوان یک بازی آنلاین شروع به کار کرد. Glitch، بازی ماجراجویی ایجاد شده توسط استوارت باترفیلد، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در ذهن غول‌ها ساکن شوند و با بازیکنان دیگر به ماموریت‌ها بپردازند.

در حالی که بازی تعداد کمی از دنبال کنندگان داشت، اما باترفیلد متوجه شد که بازیکنان در حین بازی به طور مداوم با یکدیگر صحبت می کنند. فن‌آوری پیام‌رسان داخلی بازی، زمینه را برای چیزی که به Slack تبدیل می‌شود، ایجاد کرد.

Butterfield با تبدیل بازی های شکست خورده به طلای راه اندازی غریبه نیست. اولین تلاش او، Game Neverending، به فلیکر تبدیل شد. می توان گفت که او در هنر پیوت تسلط دارد. Slack که اکنون یک ابزار پیام رسانی و بهره وری است، روزانه بیش از 10 میلیون دلار کاربر دارد.

چرا کار کرد: Slack به پتانسیل فناوری پیام‌رسانی خود و چگونگی استفاده از آن در خارج از بازی خود برای ایجاد محصولی که میلیون‌ها نفر استفاده می‌کنند، پی برد.

Startup Pivot Process

Startup Pivot Process فرض کنید متوجه شده‌اید که کسب‌وکارتان آن‌طور که برنامه‌ریزی کرده‌اید مقیاس‌پذیر نیست و می‌دانید که یک محور ضروری است. از کجا باید شروع کرد؟ ما روندی را برای کمک به شما در مسیر تحول خود ترسیم کرده ایم.

  1. کشف: این مرحله مشابه نمایه مشتری، فقط اکنون از داده ها و بازخوردهایی که در حین اجرای کسب و کار خود جمع آوری کرده اید استفاده می کنید. از آن برای اطلاع از تغییرات در مدل کسب و کار و ایده های محصول خود استفاده کنید.
  2. توسعه: هنگامی که یک ایده محصول جدید را ایجاد کردید، زمان توسعه یک نمونه اولیه فرا رسیده است. شما می خواهید چیزی به دست آورید که دارای ویژگی های قابل دوام کافی برای جذب مشتریان اولیه باشد. این همچنین به عنوان حداقل محصول قابل دوام (MVP) نامیده می شود. شما قرار است محصول را در مرحله اعتبارسنجی آزمایش کنید، بنابراین نمی‌خواهید زمان و منابع زیادی را برای توسعه صرف کنید.
  3. تأیید اعتبار: اکنون که MVP خود را دریافت کردید، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. برای بازخورد و بینش با مشتریان تماس بگیرید. محصول را تنظیم و تکرار کنید تا زمانی که به چیزی برسید که مشتریان بخرند.
  4. برنامه: بدون برنامه نمی‌توانید یک محور موفقیت‌آمیز به دست آورید. یک جدول زمانی برای عرضه محصول جدید خود به بازار ایجاد کنید. مطمئن شوید که تغییرات لازم در نام تجاری و پیام‌رسانی قبل از راه‌اندازی انجام شده است.
  5. اجرا: شما تمام کارهای اساسی را انجام داده اید. اکنون زمان اجرای طرح و راه اندازی است.

چگونه کسب و کار خود را محور کنید

در حالی که مثال‌های بالا ممکن است به نظر برسد که انجام یک محور تجاری کار آسانی است، انجام آن به کار زیادی نیاز دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن فرآیند راه اندازی محوری دنبال کنید.

1. روی آنچه کار می کند تمرکز کنید.

در مثال‌های بالا، بنیان‌گذاران توانستند محبوب‌ترین ویژگی‌های محصول خود را تقویت کنند یا از عملکردی استفاده کنند که فوق‌العاده مفید بود. مدل کسب و کار و محصولات خود را ارزیابی کنید. چیزهایی را که بهترین عملکرد را دارند نگه دارید.

2. ذینفعان را مطلع و مشارکت دهید.

با سرمایه گذاران استارت آپ خود صحبت کنید. اگر در حال تغییر جهت کسب و کار هستید، آنها قطعا باید بدانند. نیاز به یک محور کسب و کار را با کارمندان در میان بگذارید و آنها را وارد کار کنید. آن‌ها حتی ممکن است بتوانند بینشی در مورد ویژگی‌هایی که بیشتر در بین مشتریان محبوب هستند، یا اینکه چه فناوری را می‌توان برای چیز دیگری استفاده کرد، ارائه دهند.

3. سریع و قاطعانه عمل کنید.

هنگامی که در مورد مدل یا جهت کسب و کار جدید تصمیم گرفتید، فوراً شروع کنید. منابع باید به پروژه های جدید و استراتژی برند جدید هدایت شوند.

4. در صورت نیاز مهارت داشته باشید.

ممکن است انجام یک استارتاپ محوری نیاز به یادگیری یک مجموعه مهارت جدید و نیروی کار جدید داشته باشد. از خود بپرسید:

  • برای ایجاد یک محصول موفق به چه مهارت های جدیدی نیاز داریم؟
  • نقاط کور و نقاط ضعف ما چیست؟
  • آیا برای دستیابی به اهداف جدید خود نیاز به استخدام افراد جدید داریم؟

5. با تغییر راحت باشید و آن را در آغوش بگیرید.

محور کردن مدل کسب و کارتان به این شکل چشمگیر می تواند بسیار پرخطر و استرس زا باشد. رها کردن شکست های قبلی، انتقال را هموارتر می کند. گاهی اوقات، حتی ممکن است احساس کنید که از ابتدا شروع کنید. از جدید بودن استقبال کنید و بر تنظیم مجدد کسب و کار خود تمرکز کنید تا آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

محور کردن استارت‌آپ تصمیمی ساده نیست. مهم نیست که چه کاری را انجام دهید، تلاش قابل توجهی برای شما لازم است. برقراری تماس سختی است. این به معنای صادق بودن با خود و هر کارمندی است که ممکن است در مورد نحوه انجام تجارت خود داشته باشید.

به Pivot یا Not to Pivot

پیوتینگ یک فرآیند فروتنانه است. این نیاز به درک واقعی از مسیر کسب و کار شما و تصمیم گیری در مورد یک اقدام بالقوه شدید دارد. با این حال، اگر استارت‌آپ شما به شدت ضعیف عمل می‌کند یا به‌طور کلی از بین می‌رود، ممکن است نوعی چرخش برای ادامه کسب‌وکار ضروری باشد.

این مقاله ابتدا در مارس 2020 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

New Call-to-action

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا